مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید سایه چشم

تمامی متن مقاله راهنمای خرید سایه چشم را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 12.14 MB دانلود پی دی اف - 1.16 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید سایه چشم

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ یکشنبه
راهنمای خرید سایه چشم
چکیده این مقاله : در این مطلب به شما کمک می کنیم انواع سایه چشم و رنگ های مختلف آن را بشناسید و با توجه به رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهایتان بهترین سایه چشم را انتخاب و خریدنمایید.
  • زمان مطالعه : 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • 232 بازدید

از میان رنگ های متنوع و متفاوت سایه چشم، انتخاب و خریداری کردن آن می تواند کاری سخت و وقت گیر باشد. بنابراین شما باید برای خرید این محصول با در دست داشتن فاکتورهای مهم و اساسی وارد عمل شوید و رنگ های متناسب را برای خود انتخاب کنید. از تصور این که خرید سایه چشم می تواند کاری فوق العاده راحت باشد، بیرون بیایید و بر اساس مطالبی که در این مقاله ذکر می شود، اقدام به خرید این نوع از لوازم آرایشی نمایید. فراموش نکنید که چشم ها رکن اصلی و اساسی در زیبایی صورت را تشکیل می دهند، پس حتما لازم است، تا با دقت محصولات آرایشی خود را انتخاب کنید. این را بدانید که زدن سایه چشم مناسب، زیبایی و گیرایی چشم‌ هایتان را چندین برابر می کند. راهنمای خرید سایه چشم را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

 

در راهنمای خرید سایه چشم، باید چه فاکتورهایی در نظر گرفته شوند.

  1. نوع سایه چشم
  2. انتخاب سایه چشم بر اساس درخشندگی
  3. انتخاب سایه چشم با توجه به رنگ چشم
  4. انتخاب و خرید سایه چشم بر اساس رنگ پوست
  5. خرید سایه چشم با توجه به رنگ موها
  6. خرید از فروشگاه های بزرگ و معتبر

 

در راهنمای خرید سایه چشم، باید چه فاکتورهایی در نظر گرفته شوند.

 

نوع سایه چشم

در واقع سایه های چشم در انواع مختلفی به بازار ارائه می شوند، که ما در ادامه به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

سایه چشم مایع

کار کردن با این نوع از سایه خیلی راحت است و انتخاب آن برای افرادی که در سایه زدن استعدادی ندارند، بسیار ایده آل می باشد. لازم است بدانید که سایه چشم مایع خیلی زود خشک می‌ شود، از این رو باید در زدن آن سرعت عمل داشته باشید. شما می ‌توانید، سایه چشم مایع را به‌ عنوان پایه در نظر بگیرید و روی آن از پودر سایه استفاده کنید. با انجام این کار پودر به مایع می ‌چسبد و سایه برجسته ‌تری را ایجاد می ‌کند. به عنوان نکته ای مهم دقت کنید، که هنگام خرید سایه چشم مایع، آن را با براق‌ کننده لب (گلوس) اشتباه نگیرید. چرا که بسته ‌بندی و غلظت این دو تقریبا مشابه است و معمولا خیلی‌ ها آنها را با هم اشتباه می ‌گیرند.

 

سایه چشم پودری

رایج ترین و پرطرفدارترین نوع سایه در میان افراد مختلف، نوع پودری آن می باشد. این سایه به شکل فشرده شده درون قالب جای گرفته است و برای افراد مبتدی، گزینه ای کاملا مناسب می باشد. در اصل کار کردن با سایه پودری نیز خیلی راحت است و به راحتی با نوع سایه های دیگر ترکیب می شود. شما می توانید، تا سایه پودری را هم با انگشت و هم با براش ( قلم ‌مو) روی پلک چشم استفاده نمایید.

 

سایه چشم پودری

 

سایه چشم مدادی

یکی دیگر از انواع سایه چشم، نوع مدادی آن می باشد که برای استفاده از آن به قلم مو نیازی نیست. هنگام استفاده از این سایه، کافیست تا آن را روی پلک خود بکشید و با انگشت تان پخش نمایید. در صورتی که تمایل دارید تا سایه خطی برای بالای چشم بکشید، این نوع سایه بهتر از انواع دیگر می باشد. برخی از انواع سایه های چشم خطی، مومی هستند و به سادگی پاک می شوند، برخی دیگر مات هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

 

سایه چشم کرمی

سایه کرمی می تواند، به عنوان زیرساز برای سایه چشم پودری استفاده شود و به آسانی با رنگ های دیگر ترکیب شود. علاوه بر این ها این فرمول سایه چشم معمولا تنوع رنگ بیشتری نسبت به بقیه دارد و سایه های برجسته تری را ارائه می کند.

 

سایه پودری پیگمنت

سایه های پیگمنت بافت محکمی ندارند و کار کردن با آن ها کمی سخت تر از بقیه مدل ها می باشد. سایه پیگمنت اصلا چسبندگی ندارد و حتی در هنگام کار کردن با آن هم ممکن است، بریزد و همه‌ جا را رنگی کند. برای استفاده از سایه پودری پیگمنت، باید کمی حرفه ای باشید و از یک کرم زیرسازی استفاده کنید، یا اینکه با قلم ‌موی مرطوب آن را روی پلک چشمان خود بزنید.

 

انتخاب سایه چشم بر اساس درخشندگی

از دیگر فاکتورهای مهم در راهنمای خرید سایه چشم در نظر گرفتن میزان درخشندگی، مات و براق بودن سایه چشم می باشد. این موضوع کاملا سلیقه ای می باشد و هر فردی بسته به میل خود سایه مورد نظر را به کار می برد. شایان ذکر است، که سایه ها بر اساس نوع و میزان درخشندگی یا همان پرداخت به انواع زیر تقسیم بندی می شوند.

 

انتخاب سایه چشم بر اساس درخشندگی

 

سایه چشم اکلیلی

سایه چشم پودری اکلیلی باید با یک کرم زیر ساز ترکیب شود، تا به پلک چشم بچسبد. در واقع این سایه ها بیشترین درخشندگی را دارند و شما باید سعی کنید، تا خیلی تمیز و حرفه ای آن را بزنید. در غیر این صورت، آرایش کل صورت شما جلوه ای نا مناسب و زشت به خود می گیرد. سایه چشم اکلیلی خود بر چند نوع می باشد:

  • مخلوط اکلیل با یک پایه مرطوب یا کرمی که محصولی کاملا ژله ‌ای را ارائه می ‌کند.
  • اکلیل فشرده که در ظرف قرار دارد و اگر ظرف آن را برگردانید، نمی ‌ریزد.
  • سایه چشم پودری اکلیلی، که از تکه‌ های اکلیل بی خطر برای چشم درست شده است. 

 

سایه چشم ساتن

سایه‌ های ساتن از نظر شکل ظاهری به سایه‌ های براق شباهت زیادی دارند، اما حالتی را که روی چشم ایجاد می‌کنند، به طور کلی ما بین سایه براق و مات است. این سایه ها به اندازه سایه های مات پر رنگ نیستند و به اندازه سایه‌ های براق درخشان نیستند. در هنگام خرید سایه چشم ساتن به کلمه satin دقت کنید. چون که ممکن است این سایه خیلی شبیه سایه براق باشد، که روی آن shimmer نوشته شده است.

 

سایه چشم متالیک

سایه ‌های متالیک، بسیار شبیه به سایه براق هستند، که تنها تفاوت آن ‌ها رنگبندی خاصشان می باشد، که نزدیک به رنگ فلزات یعنی نقره ‌ای، طلایی، بژ و ... می باشد.

 

سایه چشم براق

در فرمول سایه چشم براق از رنگ قابل‌ ترکیب با اکلیل‌ های ریز استفاده می ‌کنند و به ‌همین ‌دلیل این سایه چشم براق و درخشنده می باشد. این سایه ها خیلی صاف و نرم تر از پودر اکلیلند و در عین حال همان زیبایی را نیز دارا می باشند. برای استفاده کردن از سایه چشم براق، می ‌توانید آن را با انگشت یا قلم ‌موی مرطوب روی پلک چشم بزنید.

 

سایه چشم براق

 

سایه چشم مات

از نام این سایه مشخص است، که هیچ گونه درخشش و براقیتی در آن وجود ندارد و رنگ آن یکدست و صاف می باشد. به طور معمول سایه های مات، پر رنگ تر از انواع دیگر می باشند. این سایه ‌ها را می توان با رنگ ‌های دیگر ترکیب و کاملا محو کرد، تا سایه چشم در مجموع جلوه‌ ای صاف و یکنواخت داشته باشد.

 

سایه چشم پالت یا تکی

سایه های چشم در دو مدل تکی و پالتی به بازار ارائه می شوند و هر یک از آن ها برای خود دارای ویژگی هایی می باشد. در واقع ما نمی توانیم مشخص کنیم، که خرید کدام یک از سایه ها می تواند مفید و موثرتر باشد، چون که هر یک از آن ها مزایا و معایبی را دارا هستند.

 

مزیت های سایه چشم تکی

  • یکی از مزیت های سایه چشم تکی این است، که شما رنگ مورد علاقه خود را انتخاب می کنید و هیچ رنگی از آن را هدر نمی دهید.
  • با تمام شدن سایه، می توانید یکی دیگر را جایگزین کنید. این در حالیست که در سایه پالتی، باید چندین رنگ مختلف را به اتمام برسانید.
  • سایه های تکی از قیمت پایین تری برخوردارند.
  • به طور معمول در سایه های تکی می ‌توانید، هر رنگی را با چند پرداخت مختلف ( مثلا بنفش مات و بنفش براق ) پیدا کنید.

 

معایب سایه های تکی

  • اگر همزمان بخواهید چند سایه تکی را خریداری کنید، احتمال دارد قیمت آن گران تر از پالت سایه تمام شود.
  • سایه های تکی معمولا دربشان راحت تر باز می شود و اگر آنها را با خودتان جایی ببرید، ممکن است کیف یا ساک تان را کثیف کند.

 

سایه چشم پالت یا تکی

 

مزیت های سایه چشم پالتی

  • در سایه های پالتی، ترکیبی از چند پرداخت مختلف از مات، براق و اکلیلی در آنها گنجانده شده است.
  • پالت های سایه می توانند از 3 رنگ سایه تا 30 رنگ متفاوت داشته باشند. با این تنوع زیاد شما می توانید، سایه ها را با هم ترکیب کنید و به رنگ مورد علاقه تان دست پیدا کنید.
  • شما می توانید سایه های پالتی را به راحتی با خود حمل کنید، چون که درب آن ها خوب و محکم بسته می شود.

 

معایب سایه چشم پالتی

  • قیمت این سایه ها بالاتر از سایه تکی می باشد، بخصوص اگر از برندهای معتبر خریداری شوند.
  • در سایه های پالتی این احتمال وجود دارد، که انتخاب از بین ده ‌ها پالت مشابه با طیف رنگی نزدیک به هم کمی دشوار باشد.
  • از دیگر معایب این سایه ها این است، که شاید هیچ وقت از برخی رنگ ها استفاده نکنید.

 

معایب سایه چشم پالتی

 

انتخاب سایه چشم با توجه به رنگ چشم

این که سایه چشم را با توجه به رنگ چشمانتان انتخاب کنید، از دیگر آپشن های راهنمای خرید این محصول می باشد و می تواند گزینه ای بسیار کمک کننده باشد.

 

چشم های سبز

چشم های رنگی از جمله سبز کاملا در دید قرار دارد، از این رو لازم نیست از سایه های تیره و پررنگ استفاده نمایید. در واقع رنگ های کم رنگی همچون: بنفش کم‌ رنگ، صورتی کم رنگ، آلویی و قهوه ‌ای این چشم ‌ها را سرزنده ‌تر نشان می‌ دهند و به درخشش طبیعی آن ها کمک می کند.

 

چشم های آبی

در چشمان آبی، سایه تیره، رنگ آبی چشم‌ های شما را محو می‌کند و اجازه نمی ‌دهد، زیبایی آنها به چشم بیاید، پس از سایه های روشن تر استفاده کنید. برای چشم های آبی خود از سایه هایی با رنگ خنثی مانند: مرجانی، خاکستری، شامپاینی و قهوه ای استفاده کنید.

 

چشم های خاکستری

اگر می خواهید رنگ خنثی چشم های خاکستری شما تغییر نکند، بهتر است که از  سایه خاکستری مه ‌آلود یا آبی نقره‌ ای استفاده کنید. خط‌ چشم سیاه یا قهوه‌ا ی تیره نیز می‌ تواند، این سایه زیبا را تکمیل کند.

 

چشم های قهوه ای تیره

به طور تقریبی هر رنگ سایه ای برای این رنگ از چشمان مناسب می باشند. با این ‌حال رنگی مانند بنفش، کله ‌غازی، نارنجی، طلایی مسی یا سبز دودی به زیباتر شدن رنگ قهوه ‌ای چشم‌ ها کمک می‌ کنند.

 

چشم های قهوه ای روشن

ترکیب رنگ‌ های خنثی مانند صورتی روشن روی پلک و قهوه ‌ای مایل به قرمز روی خط چشم می ‌تواند، سایه زیبایی ایجاد کند.

 

انتخاب و خرید سایه چشم بر اساس رنگ پوست

دقت کردن به این که نوع پوست شما سرد، گرم و یا خنثی است، می تواند در انتخاب و خرید سایه چشمی مناسب و ایده ال به شما کمک کند.

 

انتخاب و خرید سایه چشم بر اساس رنگ پوست

 

سایه مناسب برای پوست سرد

رنگ لایه زیرین پوست ‌های با ته ‌رنگ سرد، آبی و صورتی است که با آبی، سبز و بنفش مطابقت دارد. بنابراین برای پوست سرد رنگ ‌های نقره ‌ای، آبی، کله ‌غازی، بنفش یاسی، خاکستری و نظایر آن ها را امتحان کنید.

 

سایه مناسب برای پوست گرم

کسانی که دارای پوستی گرم هستند، رگ‌ های پشت دست آن‌ ها سبز رنگ است. از جمله رنگ های گرم مناسب برای چنین افرادی زرد، طلایی، قرمز، صورتی، مرجانی و… می باشد و این رنگ‌ ها به پوست زیبایی بیشتری می ‌بخشند. توجه داشته باشید، که سایه براق و مات برای این گروه انتخاب بهتری هستند.

 

سایه مناسب برای پوست خنثی

در صورتی که رنگ پوست شما گندمی یا تیره باشد و رگ های دست به راحتی قابل دیدن نباشند، رنگ پوست خنثی است و تمام رنگ ‌ها و انواع درخشندگی سایه برای آن مناسب می باشد. به شرطی که هر یک از رنگ ها به درستی و اصولی ترکیب شوند.

 

خرید سایه چشم با توجه به رنگ موها

در نظر گرفتن رنگ موی سر شما باید به عنوان آپشنی دیگر در راهنمای خرید سایه چشم سنجیده شود. این روزها هر یک از خانم ها رنگ موی خاصی را برای خود می پسندند، از این رو باید سایه چشمی را انتخاب کنند که با رنگ موی مورد نظر مطابقت داشته باشد.

 

خرید سایه چشم با توجه به رنگ موها

 

رنگ موی مشکی و قهوه ای

هر رنگی برای این موها مناسب می باشد. اما اگر پوستتان بور و موهایتان تیره است، از سایه چشم خنثی مانند طلایی و بژ استفاده کنید که کبود به نظر نیایید.

 

رنگ موی قرمز / طلایی

ازآنجا که این موها رنگ تندی دارند، سایه‌های تیره، صورتی، طلایی، زیتونی یا مسی می‌ توانند رنگ آن را زیباتر جلوه دهند.

 

رنگ موی بلوند

برای موی بلوند رنگ خنثی یا طبیعی خوب است.

 

رنگ موی بلوند

 

رنگ موی خاکستری/سفید

برای موهای با رنگ خاکستری یا سفید، سایه‌ های چشم با رنگ ‌های روشن مانند خاکستری، بنفش یاسی و آبی بهترند و می ‌توانند هایلایت ‌های طبیعی موها را به‌ خوبی نشان دهند.

 

خرید از فروشگاه های بزرگ و معتبر

در کنار توجه به تمامی فاکتورهای درج شده در مقاله راهنمای خرید سایه چشم، الزامی است که شما لوازم آرایشی خود را از فروشگاه هایی بخرید که لوازم اصل و با کیفیت را عرضه می کنند و بهترین برندها را به مشتریان خود می فروشند. به علاوه حتما حتما تاریخ انقضای سایه را با دقت بنگیرید و محصولی را بخرید، که با توجه به زمان استفاده شما انقضا داشته باشد. فراموش نکنید، که محصول اصل و با کیفیت ارزش این را دارد، که بابتش هزینه بیشتری را صرف کنید.

 

نتیجه گیری از مقاله راهنمای خرید سایه چشم

آیا شما تا به حال هنگام خرید سایه چشم به هر یک از موارد ذکر شده در این مقاله توجه کرده اید؟ یا بی تفاوت از هر یک از آپشن ها، محصول مورد نظر را خریداری کرده اید؟ به احتمال زیاد برای بعضی از شما تنها چیزی که در هنگام انتخاب سایه چشم مهم نبوده است، همان رنگ چشم، مو، پوست و ... بوده است. بنابراین ما تصمیم به گردآوری کردن مطالب این مقاله نمودیم، تا شما بتوانید سایه چشم را بر اساس استانداردهای خاص خریداری کنید و زیبایی چشمان خود را چندین برابر نمایید. در آخر امیدواریم که متن فوق بتواند، کمک کننده خوبی در راهنمای خرید سایه چشم باشد و شما را به موفقیت حتمی نزدیک کند. مرسی که از مطالب ما لذت بردید و تا آخر مطالب، همراه ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا