مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن یخچال

تمامی متن مقاله علت روشن نشدن یخچال را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.44 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن یخچال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۱۱ شنبه
علت روشن نشدن یخچال
چکیده این مقاله : بزرگترین مشکلی که می‌تواند برای یک وسیله برقی مخصوصا یخچال فریزر به وجود بیاید روشن نشدن می باشد بنابراین در این مطلب به 7 دلیل روشن نشدن یخچال + راهکارهای طلایی آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 395 بازدید

اینکه چرا یخچال روشن نمی شود، می تواند دلایل خاصی داشته باشد؛ اما آیا می دانید که این دلایل از چه مشکلاتی نشات می گیرند. در واقع شاید یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است، برای این دستگاه کاربردی و کارایی پیش بیاید، روشن نشدن یخچال می باشد. تحت چنین شرایطی حس بسیار ناخوشایندی به کاربران داده می شود و آن ها با استرسی کامل به فکر خراب نشدن مواد غذایی موجود در یخچال هستند. جای دارد خطاب به شما عزیزان بگوییم که هیچ گونه مشکلی بدون راهکار نیست و شما قبل از اینکه نا امید شوید، باید به فکر راه حل مشکل باشید. لذا ما تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله علت روشن نشدن یخچال را بازبینی کنیم و راه حل های مشکل را پیش پای شما بگذاریم. جایی نروید و مقاله ما را تا آخر دنبال کنید تا به راهکارهای دستیابی به رفع مشکلات روشن نشدن یخچال برسید.

 

علت روشن نشدن یخچال

 

چرا یخچال روشن نمی شود؟

  1. مشکل در جریان ورودی به برق
  2. خرابی ترموستات
  3. آسیب دیدن برد
  4. خراب شدن موتور
  5. معیوب شدن رله استارت
  6. خراب بودن تایمر
  7. ایراد در سیم کشی

 

اشکال داشتن جریان ورودی به برق یخچال

یکی از ساده ترین و رایج ترین دلایلی که می تواند، باعث روشن نشدن یخچال شود، ایراد در جریان ورودی به برق یخچال می باشد. با بروز چنین رخدادی شما باید فیوز و کنترل برق را بررسی کنید، از سالم بودن برق پریز مطمئن شوید و همچنین از بی عیب بودن سیم برق دو شاخه یخچال اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که اکثر مواقع همین دلیل ساده می تواند، باعث به وجود آمدن مشکلاتی جدی برای یخچال شما شود.

 

اشکال داشتن جریان ورودی به برق یخچال

 

خرابی ترموستات یخچال

وظیفه ترموستات در یخچال، تنظیم دمای دستگاه می باشد. از این رو در صورتی که این قطعه دچار آسیب و خرابی شود، دمای یخچال از مقدار تنظیم شده ترموستات تجاوز کرده و به کمپرسور فرمان روشن شدن می دهد و همین موضوع موجب خراب شدن دیگر قطعات دستگاه و یا روشن نشدن آن می شود. توجه داشته باشید که اگر برق منزل شما قطع شده و پس از مدتی مجدداً وصل شود، اما با چنین شرایطی باز هم یخچال روشن نمی شود و تنها دکمه پاور آن روشن است. ابتدا باید یخچال را از برق بکشید و پس از 5 دقیقه دوباره به پریز وصل کنید. اگر موتور شروع به کار نکرد، باید بررسی کنید که برق به یخچال می رسد یا خیر. در صورتی که تأمین برق دستگاه مشکلی نداشت، به احتمال خیلی زیاد ترموستات دچار آسیب و یا سوختگی شده است. برای بررسی کردن این قطعه فنی و تخصصی از یخچال، حضور یک تعمیرکار حرفه ای لازم و ضروری می باشد.

 

خرابی ترموستات یخچال

 

ایراد در برد الکترونیکی یخچال

برد یا همان مغز دستگاه، وظیفه کنترل تمامی بخش ها و قطعات یخچال را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه حساس و مهم از یخچال دچار ایراد شود، یخچال با مشکل روشن نشدن مواجه خواهد شد. لازم است بدانید که برد یخچال بر اثر نفوذ آب و رطوبت، فشار و نیرو در اثر ضربه، حرارت، نوسان و یا افزایش دما دچار خرابی می شود. در ساده ترین حالت ممکن است که آی سی، خازن و یا فیوز روی برد الکترونیکی سوخته باشد. در چنین حالتی با تعویض آن ها و تعمیر برد، مشکل روشن نشدن یخچال برطرف می شود. در برخی از مواقع نیز امکان تعمیر کردن برد الکترونیکی وجود ندارد و تنها راه حل مشکل، تعویض کردن این قطعه فنی توسط تعمیرکاران حرفه ای می باشد.

 

ایراد در برد الکترونیکی یخچال

 

خرابی موتور یا کمپرسور

یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن یخچال، خراب شدن موتور یا کمپرسور دستگاه می باشد. اگر یخچال شما به طور ناگهانی خاموش شد و دیگر روشن نشود و یا روشن شدن آن برای مدتی کوتاه باشد و مجدداً خاموش شود، به طور حتم خرابی موتور یا کمپرسور شکل گرفته شده است. شما باید در اسرع وقت با تکنسین مخصوص در زمینه تعمیرات یخچال تماس بگیرید و از او بخواهید تا برای بررسی کردن و تعمیر یخچال شما حضور یابد. توجه داشته باشید که حتماً برای بررسی کردن قطعات فنی و داخلی یخچال باید از تعمیرکاران متخصص کمک بخواهید.

 

خرابی موتور یا کمپرسور

 

معیوب بودن رله استارت، خازن یا اورلود یخچال

از دیگر علت هایی که به روشن نشدن یخچال مربوط است، استارت نزدن موتور و یا نرسیدن برق به موتور یا کمپرسور می باشد. در چنین شرایطی قطعاتی چون رله استارت، خازن های کمپرسور و اورلود می بایست بررسی شوند. اورلود که به معنی محافظ اضافه بار بوده، قطعه ای برای ایمنی دستگاه در برابر جریان بیش از حد و گرمای زیاد کمپرسور است. در صورتی که موتور به هر دلیلی داغ شود، اورلود موجب خاموش شدن یخچال می شود و تا سرد شدن دستگاه، موتور روشن نمی شود. برای تشخیص دادن این نوع خرابی اگر هنگام استارت موتور، صدای کلیکی به گوش خورد اما یخچال روشن نشد، می توان علت را خرابی رله یخچال خازن دانست؛ اما در صورتی که استارت زده ولی کمپرسور بلافاصله خاموش شود، به معنای خرابی موتور یخچال است. تشخیص دقیق از خراب بودن هر کدام از این قطعات، باید توسط تعمیرکاران متخصص و کار بلد شکل بگیرد.

 

خراب بودن تایمر دیفراست یخچال

تایمر دیفراست در این دستگاه وظیفه تعیین زمان خاموش شدن موتور و روشن شدن هیتر، برای ذوب برفک های روی کویل های اواپراتور را بر عهده دارد. در واقع یکی از اصلی ترین بخش های یخچال، تایمر دیفراست آن می باشد که آسیب دیدن آن می تواند باعث روشن نشدن یخچال شود.

 

خراب بودن تایمر دیفراست یخچال

 

ایراد در سیم کشی داخلی

ایراد در سیم کشی های داخلی، شل شدن و یا قطع شدن اتصالات در یخچال فریزر و یا ساید باید ساید نیز می تواند، یکی دیگر از علت های روشن نشدن دستگاه باشد. این مشکل در عین سادگی، پیچیده است و توسط مصرف‌کننده قابل حل شدن نیست. برای درست کردن سیم‌کشی داخل یخچال، باید حتماً از افراد حرفه‌ای و تکنسین متخصص، درخواست کمک کرد.

 

خرید یخچال فریزر

 

جمع بندی کلی

در مطالب فوق به چند مورد از دلایل رایج و شایع روشن نشدن یخچال اشاره کردیم و راهکارهای لازم را در خصوص هر یک از آن ها به خوبی بیان کرده ایم. لازم است بدانید که بروز هر یک از این مشکلات در انواع برندها و مدل های یخچال یکسان بوده و هر کدام دلایل مشابهی برای روشن نشدن دارند. در آخر امیدواریم که مقاله علت روشن نشدن یخچال، مورد پسند و قبول شما عزیزان واقع شده باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا