مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف روش  افزایش طول عمریخچال فریزر

تمامی متن مقاله 12 راهکار ساده برای افزایش طول عمر یخچال فریزر را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 10.56 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

12 راهکار ساده برای افزایش طول عمر یخچال فریزر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۵ یکشنبه
12 راهکار ساده برای افزایش طول عمر یخچال فریزر
چکیده این مقاله : یخچال فر یزر به دلیل اینکه از وسایل ضروری منزل به حساب می آید بنابراین در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با تمامی روش های افزایش طول عمریخچال فریزر آشنا سازیم.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 431 بازدید

یخچال ها یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم هر آشپزخانه ای به شمار می روند که در نگهداری کردن از مواد غذایی نقش اصلی و اساسی را ایفا می کنند. بی شک هیچ یک از شما دوست ندارید در این وضعیت اقتصادی با مشکل یخچال مواجه شده و مجبور به صرف هزینه های زیاد برای تعمیر آن شوید. یخچال فریزر دستگاه گران قیمتی می باشد، از این رو حتماً باید به خوبی از آن نگهداری کنید. هدف ما از طرح کردن این مقاله آشنایی با روش های افزایش طول عمریخچال فریزر می باشد. اگر هر یک از شما به وضعیت اقتصادی و سالم ماندن یخچال خود اهمیت می دهید، بهتر است با تمرکز کامل مقاله روش های نگهداری و افزایش طول عمر یخچال را به اتمام برسانید.

 

روش های نگهداری و افزایش طول عمر یخچال

 

برای نگهداری کردن از یخچال و افزایش طول عمر دستگاه باید چه راه کارهایی را به خرج داد؟

  1. تمیز کردن بدنه و داخل یخچال را در برنامه اصلی خود قرار بدهید
  2. محل قرارگیری یخچال باید مناسب باشد
  3. بسته بندی مواد غذایی باید به درستی انجام شود
  4. تراز بودن یخچال و تأثیر آن در افزایش طول عمر یخچال
  5. از قرار دادن ظروف و غذاهای داغ به داخل یخچال جلوگیری کنید
  6. در هنگام جا به جا کردن یخچال باید خیلی مراقب باشید
  7. از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال خودداری کنید
  8. برفک زدایی یخچال فریزر
  9. تنظیم دمای مناسب دستگاه
  10. از موتور یا کمپرسور یخچال به خوبی محافظت کنید
  11. از سنگین کردن درب یخچال بپرهیزید
  12. از بالای یخچال به عنوان قفسه استفاده نکنید

 

روش های نگهداری و افزایش طول عمر یخچال

 

تمیز کردن بدنه و داخل یخچال را در برنامه اصلی خود قرار بدهید

یکی از روش های بسیار ساده که طول عمر یخچال را بالا می برد، تمیز کردن و نظافت به موقع دستگاه می باشد. شما می توانید هر دو هفته یک بار به نظافت داخلی یخچال بپردازید و با یک دستمال نم دار درون آن را به خوبی تمیز کنید. سپس قطعات جدا شدنی را به خوبی شستشو بدهید. توجه داشته باشید که تمیز کردن به موقع و زود به زود یخچال موجب می شود که تمیز کاری آن راحت تر انجام شود و باکتری ها و قارچ ها فرصتی برای رشد کردن نداشته باشند. هنگام تمیز کردن این دستگاه کاربردی حتماً باید لاستیک دور درب نیز به خوبی تمیز شود، چرا که لاستیک درب از خروج جریان هوا به بیرون جلوگیری می کند، موجب کارکرد بهتر کمپرسور می شود و در نتیجه سبب افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد. پس از کنار نظافت لاستیک درب یخچال نباید به سادگی گذشت. در خصوص شبکه های پشت یخچال باید گفت که تمیز کردن این قسمت از دستگاه بسیار حساس است و باید با احتیاط کامل انجام شود. شما باید سعی کنید تحت هیچ عنوانی از اجسام تیز برای نظافت شبکه ها استفاده نکنید و حداقل سالی دو بار، غبار نشسته بر روی شبکه ها را با استفاده از یک برس نرم دسته بلند، جاروبرقی و یا دستمال نرم پاک کنید. نکته مهم دیگری که در روش های افزایش طول عمریخچال فریزر مؤثر است، بیرون کشیدن سیم برق دستگاه از پریز برق هست.

 

تمیز کردن بدنه و داخل یخچال را در برنامه اصلی خود قرار بدهید

 

محل قرارگیری یخچال باید مناسب باشد

از دیگر روش های افزایش طول عمریخچال فریزر که مؤثر است، قرار دادن یخچال در مکانی امن و مناسب می باشد. یخچال فریزر باید در محلی قرار بگیرد که هوایی متعادل داشته باشد، چون که گرمای زیاد می تواند به کمپرسور و لوله های پشت یخچال آسیب برساند و این مسئله سبب می شود تا عمل سرد کردن یخچال صورت نپذیرد. آشکار است که هر چه محیط اطراف یخچال گرم تر باشد، به همان اندازه کمپرسور برای خنک نگه داشتن دستگاه کار می کند؛ بنابراین باید حتماً توجه داشته باشید که یخچال شما باید از وسایل گرمایشی به دور باشد، با دیوار فاصله مناسب داشته باشد و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. رعایت تک تک این نکات در کارکرد بهتر و عمر بیشتر یخچال نقش مهمی را ایفا می کنند. یک نکته مهمی که باید بدانید این است که چسباندن یخچال فریزر به دیوار باعث فشار آمدن و آسیب به کمپرسور دستگاه می گردد. پس حتماً باید دستگاه خود را به فاصله 10 الی 15 سانتی متر دور از دیوار قرار بدهید.

 

محل قرارگیری یخچال باید مناسب باشد

 

بسته بندی مواد غذایی باید به درستی انجام شود

برخی از افراد بدون رعایت هیچ اصولی مواد غذایی خود را بسته بندی می کنند و آن ها را داخل یخچال و فریزر قرار می دهند. باید گفت که بسته بندی صحیح مواد غذایی به تنهایی می تواند بر افزایش طول یخچال تأثیر داشته باشد. چرا که بسته بندی مناسب و اصولی در یخچال و فریزر، سبب گردش صحیح هوا داخل دستگاه شده و از بو گرفتن فضای یخچال جلوگیری می شود. نتیجه بسته بندی ایده آل، سالم و تازه ماندن مواد غذایی شما و کارکرد بهتر یخچال خواهد بود.

 

خرید یخچال فریزر

 

تراز بودن یخچال و تأثیر آن در افزایش طول عمر یخچال

تراز کردن یخچال یکی از روش های افزایش طول عمریخچال فریزر، و جزء مهم ترین نکات کلیدی است که باید حتماً به درستی صورت بگیرد. با انجام دادن این کار ساده شما می توانید کمک شایانی به نگهداری صحیح یخچال خود نمایید؛ زیرا تراز کردن یخچال، سبب توزیع یکنواخت گاز در لوله های دستگاه می گردد. علاوه بر این آبی که در اثر جذب گرمای داخل یخچال تولید شده است، مسیری مستقیم را برای رسیدن به ناودانی طی می کند. این امر سبب می شود که یخ زدگی کشو آخر یخچال و یا زیر یخچال هیچ وقت اتفاق نیفتد.

 

از قرار دادن ظروف و غذاهای داغ به داخل یخچال جلوگیری کنید

قبل از اینکه مواد غذایی را داخل یخچال قرار بدهید، حتماً به دمای آن توجه کنید؛ زیرا قرار دادن مواد غذایی گرم، ظروف داغ، آب گرم و ... سبب می شود موتور دستگاه برای کاهش دمای این موارد، انرژی بیشتری را صرف خنک سازی داخل یخچال کند. از این رو در داخل یخچال برفک ایجاد شده و آسیب جدی به کمپرسور وارد می شود. پس فراموش نکنید یکی از روش های افزایش طول عمریخچال فریزر، قرار ندادن اجسام و مواد غذایی داغ به درون دستگاه می باشد.

 

از قرار دادن ظروف و غذاهای داغ به داخل یخچال جلوگیری کنید

 

در هنگام جا به جا کردن یخچال باید خیلی مراقب باشید

یکی دیگر از راه کارهای افزایش دوام یخچال و نگهداری صحیح از آن، دقت کافی در حین جا به جایی دستگاه می باشد. در صورتی که می خواهید یخچال خود را تمیز کنید و یا اسباب کشی دارید، باید خیلی مواظب باشید تا دستگاه دچار آسیب نشود. همان گونه که می دانید یخچال با استفاده از گازی که در قسمت پشت آن قرار دارد، با جریان پیدا کردن درون لوله ها باعث سرد شدن یخچال می شود. در نتیجه اگر در هنگام جا به جایی دستگاه احتیاط و دقت به خرج ندهید، ممکن است لوله ها دچار شکستگی یا سوراخ گردند و یا اینکه کمپرسور یخچال که حامل گاز است آسیب ببیند. توجه داشته باشید که با جا به جایی و تکان دادن یخچال، حتماً باید به مدت سه ساعت به دستگاه استراحت بدهید، سپس دو شاخه یخچال را به پریز برق وصل کنید.

 

از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال خودداری کنید

عدم باز و بسته کردن درب یخچال، از جمله روش های افزایش طول عمریخچال فریزر می باشد. اکثریت افراد بر حسب عادت و بدون نیاز به چیزی چند مرتبه در روز درب یخچال را باز و بسته می کنند. انجام دادن این کار در طولانی مدت می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند و سبب کاهش طول عمر یخچال شود. چون که باز کردن درب یخچال باعث ورود هوای گرم به دستگاه و خروج هوای سرد درون یخچال می شود. این امر موجب می گردد، عمل خنک سازی درون دستگاه به درستی انجام نشود و یخچال دچار مشکلات جدی شود.

 

از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال خودداری کنید

 

برفک زدایی یخچال فریزر

حتماً هر یک از شما شاهد وجود برفک ها داخل یخچال و فریزر خود بوده اید و می دانید که این مشکل ممکن است برای بیشتر یخچال ها به وجود بیاید. در کل باید گفت که یخچال های قدیمی خیلی زیاد دچار برفک می شدند و می شوند؛ اما یخچال های امروزی مجهز به سیستم نوفراست می باشند و ضد برفک هستند، یا خیلی کم دچار برفک می شوند. به هر حال اگر در یخچال خود برفک را دیدید باید به دنبال دلیل برفک زدن یخچال باشید و سپس با استفاده از روش های مختلف اقدام به برفک زدایی یخچال نمایید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این خصوص انجام بدهید، کشیدن سیم یخچال از پریز برق و آب شدن برفک ها می باشد.

 

تنظیم دمای مناسب دستگاه

در صورتی که دمای یخچال روی تنظیمات صحیح و مناسب باشد، تأثیر به سزایی در افزایش طول عمر یخچال خواهد داشت. در خصوص تنظیمات دمایی یخچال فریز لازم است بدانید که اگر دمای کابین یخچال پایین تر از حد نیاز باشد، دستگاه نمی تواند رطوبت ناشی از مواد غذایی را به خوبی خشک کند. در نتیجه کابین آن مرطوب شده و بخار بر روی قفسه های مختلف دستگاه ایجاد می شود. تحت چنین شرایطی کمپرسور مجبور است برای از بین بردن بخارات ایجاد شده بیشتر کار کند و با کاهش طول عمر مواجه شود. به همین دلیل یکی از روش های افزایش طول عمریخچال فریزر، تنظیم دمایی ایده آل دستگاه می باشد.

 دقت فرمایید که بهترین دما برای یخچال فریزر 4 درجه و برای فریزر 18- می باشد. البته این دما باید در فصول گرم تابستان یک الی دو درجه کاهش بیابد.

 

تنظیم دمای مناسب دستگاه

 

از موتور یا کمپرسور یخچال به خوبی محافظت کنید

در واقع یکی از قطعات اصلی و کاربردی یخچال، کمپرسور آن می باشد که وظیفه آن رساندن گاز یخچال به درون لوله ها می باشد. خراب شدن موتور یخچال می تواند هزینه های سر سام آوری را برای شما به بار بیاورد، لذا باید حتماً گرد و غبار موتور دستگاه را تمیز کنید و با رعایت تمامی نکات ذکر شده از خرابی و آسیب دیدن آن جلوگیری به عمل آورید.

 

از سنگین کردن درب یخچال بپرهیزید

از دیگر مواردی که با نگهداری کردن درست، سبب افزایش طول عمر یخچال فریزر می شود، سنگین نکردن درب یخچال می باشد. همگی می دانید که در هر یخچالی برای قرار دادن انواع بطری ها قفسه هایی تعبیه شده است. در صورتی که شما این طبقات را سنگین کنید، به احتمال خیلی زیاد درب یخچال به مرور زمان خراب می شود و افتادگی درب دستگاه به وجود می آید. دقت فرمایید که آسیب دیدن هر قسمتی از یخچال فریزر، می تواند علاوه بر صرف هزینه های زیادی، کاهش طول دستگاه را نیز در پی داشته باشد. پس چه خوب است با رعایت این نکات ساده بتوانید به خوبی از پسِ نگهداری این وسیله گران بها بر بیایید.

 

از سنگین کردن درب یخچال بپرهیزید

 

از بالای یخچال به عنوان قفسه استفاده نکنید

طبق عادت، برخی افراد از بالای یخچال به عنوان قفسه یا کمد استفاده می کنند و برخی از وسایل اضافی را بالای یخچال قرار می دهند. توجه داشته باشید که حتی قرار دادن سبک ترین جسم بر بالای یخچال کاری اشتباه می باشد. چرا که هوای گرم دستگاه از بالا و قسمت پشتی آن خارج می شود و در صورتی که این فضاها مسدود باشند، خروج هوای گرم سخت شده و مشکلاتی جدی برای یخچال پیش می آید؛ بنابراین اگر می خواهید روش های افزایش طول عمریخچال فریزر را به درستی انجام دهید، بالای یخچال را با هیچ چیز دیگری اشتباه نگیرید.

 

از بالای یخچال به عنوان قفسه استفاده نکنید

 

خلاصه ای از روش های افزایش طول عمریخچال فریزر

  • سعی کنید مواد غذایی خود را در ظروف سر بسته جا سازی کنید و سبب داخل یخچال قرار بدهید تا بخارات مواد غذایی سبب ایجاد برفک در داخل دستگاه نشوند.
  • هنگام تمیز کردن یخچال حتما دو شاخه آن را از پریز برق بکشید و با احتیاط کامل به تمیز کاری قسمت های حساس دستگاه بپردازید.
  • محل قرار گیری یخچال باید به طور حتم دور از وسایل گرمایشی، دیوار و نور آفتاب باشد.
  • هرگز دستان مرطوب خود را به قسمت های سرد یخچال نزنید.
  • بعد از تمیز کردن کلی یخچال و جابه جا کردن آن، به دستگاه فرصت استراحت کردن بدهید.
  • مواد غذایی خود را بعد از سرد شدن در دمای محیط داخل یخچال قرار بدهید.
  • از نایلون، سلفون و ... روی طبقات یخچال استفاده نکنید؛ زیرا این امر موجب می شود تا هوا به درستی نتواند درون یخچال جریان پیدا کند.
  • تا جایی که ممکن است بسته بندی مواد غذایی را با دقت فراوان و به درستی انجام بدهید.

 

نتیجه گیری کلی

با توجه به نتیجه ای که از اتمام مقاله روش های افزایش طول عمریخچال فریزر حاصل می شود، باید گفت که تمامی موارد فوق راه کارها و نکات ساده ای برای افزایش طول عمر مفید یخچال فریزر می باشند. فراموش نکنید شما باید روی تمامی این نکات حساس باشید و به سادگی از کنار هیچ یک از این موارد نگذرید. توجه کردن به این نکات طلایی، نه تنها سبب افزایش عمر یخچال فریزر خواهد شد، بلکه تأثیر به سزایی در میزان ماندگاری مواد غذایی نیز خواهد داشت؛ بنابراین تا جایی که ممکن است هر یک از شما باید به خوبی از قسمت های داخلی و خارجی دستگاه نگهداری کنید. امیدواریم که شرایط نگهداری ذکر شده در این مقاله، بتواند راهنمای خوبی برای افزایش طول عمر یخچال فریزرها باشد. ممنون از همراهی تک تک خوانندگان عزیز.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا