مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید کتری برقی

تمامی متن مقاله راهنمای خرید کتری برقی + 10 نکات طلایی برای انتخاب کتری برقی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 10.71 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید کتری برقی + 10 نکات طلایی برای انتخاب کتری برقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۸ پنج شنبه
راهنمای خرید کتری برقی + 10 نکات طلایی برای انتخاب کتری برقی
چکیده این مقاله : کتری برقی از بهترین وسیله‌ها برای آماده‌سازی آب جوش است و برای خانه و محل کاری می‌تواند بسیارمفید باشد. به همین دلیل می‌خواهیم راهنمای خرید کتری برقی را مورد بررسی قرار دهیم.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 737 بازدید

از جمله نوشیدنی های مرسوم در سراسر دنیا، بخصوص در میان ایرانی ها، چای می باشد. نوشیدن چای در هر زمان و مکانی، می تواند دلچسب و آرام بخش باشد. از این رو امروزه افراد تمایل زیادی به راحت درست کردن چای پیدا کرده اند و به خرید کتری های برقی روی آورده اند و می خواهند این دستگاه را جایگزین سماورهای بزرگ کنند؛ اما این افراد چرا ترجیح می دهند، به جای اینکه سماور قل زدن آب و جوشیدن آن را انجام دهد، به استفاده از کتری های برقی روی می آورند؟! باید گفت که این افراد به دلیل مشغله های زیاد، کمبود وقت و حوصله کمی که در زندگی خود دارند، ترجیح می دهند، زمان زیادی را منتظر نمانند تا آب سماور بجوشد. لذا آن ها به کمک کتری برقی می خواهند در اسرع وقت چای خود را آماده کنند. به هر حال ما در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید کتری برقی را به خوبی بیان کنیم.

 

راهنمای خرید کتری برقی

 

کتری برقی چیست؟

یکی از وسایل الکتریکی که برای جوشاندن فوری آب مورد استفاده قرار می گیرد، کتری برقی می باشد. کتری برقی با تبدیل انرژی الکتریکی به گرما، در مقایسه با سایر روش ها برای جوشاندن آب، سریع تر عمل می کند و در زمانی بسیار کمتر آب جوش را برای تهیه انواع دمنوش ها، چای و حتی پخت و پز در اختیار کاربر قرار می دهد. باید گفت که کتری برقی ساختاری کاملاً ساده دارد و از دو قسمت کتری و پایه تشکیل شده است.

 

کتری برقی چیست

 

راهنمای خرید کتری برقی

 

به جنس بدنه و پایه کتری برقی توجه کنید

قدم اول در راهنمای خرید کتری برقی، توجه کردن به جنس دستگاه و انتخاب بهترین آن ها می باشد. کتری های برقی موجود در بازار عموماً از جنس شیشه، پلاستیک، استیل ضد زنگ و یا ترکیبی از این ها هستند. در کل باید گفت که هر یک از این جنس ها دارای مزایا و معایبی هستند. از این رو برای آگاه کردن بیشتر شما در خصوص هر کدام از جنس ها، در ادامه توضیحاتی را ذکر خواهیم کرد.

  • جنس استیل: کتری های برقی ساخته شده از جنس استیل و از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند، ظاهری شیک و زیبا دارند و در مقایسه با کتری های برقی پلاستیکی و شیشه ای گران قیمت ترند.
  • جنس شیشه ای: قطعاً درخشش شیشه می تواند، ظاهر کتری برقی را دو چندان زیباتر سازد. با داشتن یک کتری برقی از جنس شیشه شما این امکان را دارید که قل زدن آب را به خوبی ببینید؛ اما به هر صورت احتمال ضربه دیدن، ترک خوردن یا حتی شکستن شیشه وجود دارد. پس با توجه به قیمت زیادی که دارد، شاید خرید این نوع از کتری برقی مناسب و به صرفه نباشد.
  • جنس پلاستیک: کتری های برقی ساخته شده از جنس پلاستیکی، وزن کمتر، قابلیت جابه جایی بهتر و قیمتی ارزان تر را دار هستند. علاوه بر این ویژگی ها، جنس پلاستیک در مقابل ضربه بسیار مقاوم است، گرما را به بدنه انتقال نمی دهد و تنوع رنگی بیشتری نیز دارد.

با معرفی جنس کتری برقی و خصوصیات هر یک از آن ها، تصمیم گیرنده اصلی خودِ شما هستید که باید بر اساس این گفته ها یکی از جنس های کتری برقی را خریداری نمایید. در کل کتری های برقی استیل از محبوبیت بیشتری در میان سایر افراد برخوردار هستند.

 

به جنس بدنه و پایه کتری برقی توجه کنید

 

ظرفیت دستگاه را در نظر بگیرید

از دیگر آپشن ها تأثیر گذار در راهنمای خرید کتری برقی، این است که در ابتدا مشخص کنید که دستگاه را جهت چه نوع استفاده ای و برای چه تعداد افرادی می خواهید خریداری کنید. کتری های برقی ظرفیتی بین 5/1 تا 2 لیتر را دارا می باشند. از این جهت اگر هدف استفاده شما از کتری برقی، برای افرادی با تعداد 4 الی 6 نفر است. یک کتری برقی 5/1 تا 2 لیتری کفایت می کند؛ اما اگر کتری برقی را برای محیط کار خود و تعداد افراد کمتر می خواهید بخرید، می توانید از کتری هایی با گنجایش کمتر استفاده کنید.

 

ظرفیت دستگاه را در نظر بگیرید

 

زیبایی ظاهری کتری برقی را مد نظر قرار بدهید

کتری برقی را نمی توان داخل کابینت نگهداری کرد و باید آن را روی کابینت قرار داد تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی از این دستگاه استفاده کنید. به همین خاطر از آن جایی که این دستگاه به طور دائم در جلوی دید قرار دارد، در راهنمای خرید کتری برقی، توجه کردن به ظاهر زیبای این دستگاه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. خوشبختانه امروزه تنوع در کتری های برقی به حدی زیاد است که شما به راحتی می توانید این دستگاه را با سایر لوازم برقی آشپزخانه خود ست کنید و زیبایی دکوراسیون محیط را چندین برابر نمایید.

 

سهولت در استفاده کتری برقی

بی شک یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم برای داشتن خریدی موفق، مورد توجه قرار گرفتن سهولت استفاده از دستگاه می باشد. استفاده کردن از کتری برقی زمانی آسان است و همه افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند که دکمه ها در مکانی مناسب قرار گرفته باشند، دستگیره ها ایمن و ضد لغزش باشند، وزن کتری برقی مناسب و خصوصیات گرمایشی آن عالی باشد.

 

سهولت در استفاده کتری برقی

 

صدای کتری برقی را بسنجید

توجه کردن به میزان صدای دستگاه، جزء آپشن های مهم دیگر در راهنمای خرید کتری برقی می باشد. قطعاً کتری برقی صدای بسیار کمتری به نسبت کتری معمولی تولید می کند. با این وجود باز هم برخی از کاربران کتری برقی از صدای بیش از حد دستگاه گله مندند؛ بنابراین اگر هر یک از شما نسبت به صدا حساسید، بهتر است که قبل از خرید نهایی کتری برقی، به نظر دیگر خریداران و کاربران مارک مورد نظر دستگاه، دقت و توجه کنید.

 

خرید کتری برقی

 

توجه کردن به توان مصرفی کتری برقی

بارها در انواع مقاله های مشابه ذکر کرده ایم که هر چقدر توان دستگاه بیشتر باشد، کارآمدتر خواهد بود و شما زودتر به هدف خود از استفاده از دستگاه مورد نظر می رسید. توان دستگاه یکی از مهم ترین فاکتورها در راهنمای خرید هر دستگاهی به شمار می رود؛ بنابراین شما باید به طور حتم در راهنمای خرید کتری برقی به این معیار مهم توجه کنید. در اصل توان دستگاه بر حسب وات نشان داده می شود و نشان دهنده قدرت موتور می باشد. بازه متنوعی از توان برای کتری های برقی وجود دارد که از 1000 وات شروع شده و تا 3000 ادامه دارد. باید گفت هر چه توان موتور بیشتر باشد، عملکرد دستگاه نیز بالاتر خواهد رفت. در کل توان بالای 1500 وات در کتری های برقی مناسب و ایده آل است. هر چند کتری هایی با توان 3000 وات از قدرت بیشتری برخوردارند و در کوتاه ترین زمان ممکن آب را به نقطه جوش می رسانند، اما طبیعتاً انرژی برق بیشتری را نیز مصرف می کنند. به عنوان مثال کتری برقی ای با توان 1700 وات، می تواند یک لیتر آب را در چهار و نیم دقیقه به جوش برساند. در حالی که کتری برقی با توان 3000 وات همین مقدار آب را در دو دقیقه و نیم می جوشاند.

 

توجه کردن به توان مصرفی کتری برقی

 

قابلیت خاموش شدن اتوماتیک کتری برقی

سعی کنید در راهنمای خرید کتری برقی این فاکتور مهم را نیز به ثبت برسانید و دستگاهی را خریداری کنید که مجهز به خاموشی اتوماتیک باشد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در صورت فراموش کاری، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش شود و از بروز هر اتفاقی جلوگیری به عمل آورد.

 

قابلیت خاموش شدن اتوماتیک کتری برقی

 

قیمت کتری برقی را در نظر بگیرید

محصولاتی که به بازار عرضه می شوند، می توانند بسته به جنس، مدل، کیفیت، برند سازنده، قابلیت های جانبی و ... قیمت هایی متفاوت داشته باشند. در اصل هر چه محصول مورد نظر شما از قابلیت های بیشتری برخوردار باشد و کیفیت آن نیز بالاتر باشد، از قیمت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. هنگام خرید این دستگاه به یاد داشته باشید که کتری برقی یکی از وسایل ضروری موجود در منزل شماست که در طول روز به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو با توجه به پر مصرف بودن کتری برقی، بهتر است در هنگام خرید آن بیشتر از قیمت، کیفیت و کارکرد آن را مد نظر بگیرید.

 

قیمت کتری برقی را در نظر بگیرید

 

خریدن کتری برقی از برندهای معتبر

تا این جای کار فاکتورهای بسیار مهم و اساسی را در راهنمای خرید کتری برقی ذکر کرده ایم. اکنون نوبت آن فرا رسیده که برندهایی معتبر و با کیفیت را به شما معرفی کنیم تا شما کتری برقی خود را در میان این مارک ها انتخاب کنید. برندهایی چون: مولینکس، اچ تی سی، بوش، توکیو، تیفال، فوما، فیلیپس، لاکی، هانور و ... می توانند انتخاب خوبی برای خریداری کردن باشند.

 

خریدن کتری برقی از برندهای معتبر

 

داشتن ضمانت نامه و گارانتی معتبر کتری برقی

توجه نمایید که داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش، تضمینی برای خرید موفق و عالی شما خواهد بود. اگر می خواهید در صورت خراب شدن این دستگاه و تعمیر آن خیال تان از هر بابتی راحت باشد، بهتر است در راهنمای خرید کتری برقی، فاکتور مهم گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه کتری برقی را در نظر بگیرید.

 

توجه کردن به سایر قابلیت های جانبی در راهنمای خرید کتری برقی

 

محفظه نگهدارنده سیم : این قابلیت امکانی را فراهم می کند که پس از استفاده از کتری برقی بتوانید به راحتی سیم دستگاه را جمع کنید و در داخل محفظه قرار دهید.

چرخش 360 درجه ای کتری برقی : در راهنمای خرید کتری برقی، جایگاهی نیز برای این فاکتور قرار بدهید. چرا که داشتن این امکان سبب می شود تا کاربر به راحتی بتواند از هر جهتی که مایل است، کتری را روی پایه قرار بدهد و یا آن را بردارد ونیازی نباشد که حتماً دستگاه را در زاویه ای مشخص شده قرار داد تا سر جایش بیفتد.

قابلیت تنظیم دما در کتری برقی : با توجه به اینکه دمای آب می تواند برای تهیه چای، انواع دمنوش ها و ... متفاوت باشد. داشتن قابلیت تنظیم دما به کاربر این امکان را می دهد تا دمای آب را با توجه به نوع نوشیدنی بجوشاند.

قابلیت سیستم گرم نگهدارنده آب : این قابلیت در کتری برقی به شما کمک می کند تا بتوانید آب را پس از به جوش آمدن در دمای مورد نظرتان، از یک تا چند ساعت نگهداری کنید. بدون اینکه نیازی به جوشاندن دوباره آب و مصرف انرژی بیشتری باشد.

فیلتر آب کتری برقی : فاکتوری دیگر در راهنمای خرید کتری برقی، حضور فیلترها در دستگاه می باشد. فیلترها در کتری های برقی مانع از ورود رسوبات آهکی آب به داخل نوشیدنی شما می شوند. همچنین فیلترها از بد مزه شدن نوشیدنی گرم شما جلوگیری می کنند و قابلیت جدا شدن و یا تعویض کردن را نیز دارند؛ بنابراین بهتر است، کتری انتخاب شده شما به چنین ویژگی ای مجهز باشد.

داشتن نشانگر آب سنج در کتری برقی : بودن این نشانگر به شما کمک می کند که بدون باز کردن درب کتری از اندازه آب موجود در دستگاه مطلع شوید. پس چه خوب است که این آپشن را نیز در راهنمای خرید کتری برقی به یاد داشته باشید.

 

توجه کردن به سایر قابلیت های جانبی در راهنمای خرید کتری برقی

 

نکات مهمی که در خصوص نگهداری از کتری برقی باید بدانید به ترتیب زیر می باشد.

  • اول از هر کاری مطالعه کردن دفترچه راهنمای دستگاه لازم است.
  • قبل از شروع به استفاده کردن از کتری، ابتدا داخل کتری را به خوبی شستشو دهید، سپس از آن برای جوشاندن آب استفاده کنید.
  • هرگز بیشتر یا کمتر از حد تعیین شده داخل کتری برقی آب نریزید.
  • در صورتی که کتری برقی در حال کار کردن است و یا به پریز برق وصل است، آن را از پایه اش جدا نکنید. 
  • سعی کنید کتری برقی را نزدیک به پریز برق قرار دهید.
  • کتری برقی را دور از اجاق گاز، فر و هر وسیله حرارتی دیگری قرار بدهید.
  • کتری برقی را دور از سینک ظرفشویی قرار بدهید تا از معرض پاشیدن آب به دور باشد.
  • دستگاه را دور از دسترس افراد معلول، اطفال و سالمندان قرار دهید.
  • در فضای باز از کتری برقی استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از گرفتن جرم و رسوبات، از آب تصفیه شده برای دستگاه استفاده کنید.
  • در ساعت اوج مصرف برق به منظور کاهش انرژی از کتری برقی استفاده نکنید.
  • بعد از هر بار استفاده از دستگاه، سیم برق را از پریز بکشید.
  • از اسکاج های زبر برای شستشوی کتری برقی استفاده نکنید.
  • برای نظافت بدنه دستگاه از شستشوی آن پرهیز کنید و با یک دستمال نم دار آن را تمیز کنید.
  • وقتی که کف کتری داغ است، از پیچیدن سیم به دور آن خودداری نمایید.

 

نکات مهمی که در خصوص نگهداری از کتری برقی باید بدانید به ترتیب زیر می باشد.

 

جمع بندی کلی مقاله راهنمای خرید کتری برقی

امیدواریم با مطالعه این مقاله کامل و جامع، به نتیجه ای مطلوب رسیده باشید و بتوانید یک دستگاه کتری برقی را متناسب با منزل خود انتخاب و خریداری کنید. فراموش نکنید که این فاکتورهای مهم و اساسی، باید حتماً در هنگام خریداری کردن محصول تان، مورد توجه قرار بگیرند و شما باید به هر یک از این موارد توجه خاصی داشته باشید. قطعاً رعایت کردن این نکات، می تواند کمک شایانی به شما در انتخاب و خرید بهترین کتری برقی بکند. در آخر امید است که هرگز از خریدتان پیشیمان نشوید و از نوشیدن خوش طعم ترین و بهترین چای ها با استفاده از کتری برقی خود نهایت لذت را ببرید. با سپاس فراوان از یار بودن شما عزیزان در تمام کردن مقاله راهنمای خرید کتری برقی.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا