مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات اساسی در خرید لوازم خانگی در سال 2021

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۱۹ چهارشنبه
نکات اساسی  در خرید لوازم خانگی در سال 2021
چکیده این مقاله : خرید لوازم خانگی به علت تنوع زیاد آن ها و بودن لوازم خانگی تقلبی و برندهای مختلف یکی از سخت ترین کارها است در این بخش درباره خرید لوازم خانگی شمارا راهنمایی خواهیم.
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1007 بازدید

خرید لوازم خانگی

امروزه به علت تنوع زیاد برند ‌ها و مدل‌ های مختلف و تقلبی بودن برخی اجناس در بازار لوازم خانگی، خرید وسایل مناسب و با کیفیت تا حدودی دشوار شده است؛ اما اگر بخواهید زندگی مستقلی را شروع کنید یا در شرف خرید جهیزیه برای عروس یا خانه جدید می باشید. لازمه ی رعایت یکسری اصول و نکات خاص مربوط به خرید جهیزیه می باشید که تا حدودی در مطلب زیر جهت آگاه سازی شما عزیزان به آن پرداخته ایم.

اولین و مهم ترین قدم باید به فکر خرید لوازمی ‌باشید که از لحاظ کارآمدی در اولویت باشد، به عنوان مثال کاربرد این وسیله در طول هفته و ماه چقدر است؟ اگر برای خرید یک مایکروفر (مایکرو‌ویو) یا اجاق‌گاز مراجعه می ‌نمایید، اولین فاکتور به کیفیت، برند و تعداد عملکرد آن توجه و سپس به برچسب مصرف انرژی آن نگاه کنید. بسیاری از مشتریان فقط ظاهر دستگاه را معیار قرار می ‌دهند و توجهی به برچسب انرژی ندارند. در این مقاله سعی ما بر این است، چند نکته کاربردی و مهم در جهت انتخاب و خرید لوازم خانگی را مرور کرده و یک مرجع کامل در مورد راهنمای انتخاب لوازم خانگی را برای شما عزیزان فراهم کنیم.

 

نکات اساسی درخرید لوازم خانگی در سال 2021

 

زمان شروع خرید لوازم خانگی

سنت قدیمی ایرانی‌ ها برای خرید جهیزیه عروس پیش از شروع زندگی یک زوج این است که همه ی لوازم، از لوازم برقی گرفته تا چیزهایی مثل سطل، فرش، ست پلاستیک و ... را خریداری کنند و آماده در اختیار زوجین قرار بدهند؛ اما این روزها دو موضوع این وضعیت را تغییر داده است، بجز مواردی کم اجازه نمی ‌دهد که یک شخص به طور مستقل و به تنهایی، با بودجه ‌ی شخصی خانه را تکمیل کند. موضوع دوم شاغل بودن خانم هاست. در این عصر جدید خانم ‌ها وآقایان، خود خرید جهیزیه را بر عهده می ‌گیرند و لوازم کوچک و بزرگ را خریداری می ‌کنند. در برخی از سنت ‌های ایرانی رسم آن است که عروس قبل از رفتن به خانه‌ی بخت تمام لوازم خانگی را خریداری نماید و در خانه چیدمانش کند. اگر چنین رسم و رسوماتی در طایفه شما نیز وجود دارد، بهتر است از چند ماه قبل اقدام کنید تا هم در هزینه ‌ها صرفه جویی کرده باشید و هم در روز‌های آخر و ورود به خانه دچار اضطراب و نگرانی نشوید. اگر می ‌خواهید تدریجی وسایل را خریداری کنید در قدم اول قطعات ضروری از جمله یخچال، تلویزیون، لباسشویی را بخرید و بعد در طول مدت، فهرستتان را تکمیل نمایید.

 

نکاتی در رابطه با راهنمای خرید لوازم خانگی

قبل از هرگونه اقدام  به خرید لوازم خانگی، بهتر است به یک راهنمای خرید لوازم خانگی مراجعه کنید زیرا این کار باعث تضمین کیفیت محصول و همچنین صرفه‌‍‌جویی در هزینه می ‌شود. باید توجه داشته باشید این نوع راهنما توسط افراد کار بلد و باتجربه در این حوزه تهیه و تمامی نکات مهم و زیر و بم بازار را در آن گنجانده باشد.

 

نکات اساسی درخرید لوازم خانگی در سال 2021

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جهیزیه

 

شناسایی نیاز خود

وقتی برای خرید لوازم مورد نیاز خانه به فروشگاه ‌های ارائه‌دهنده مراجعه می ‌کنید، با دنیایی متنوع از وسایل جذاب روبه‌رو می ‌شوید که شاید در نگاه اول شما را برای خرید آن وسوسه کنند؛ اما برای خرید محصولات خانگی، باید به ضرورت و کاربردی بودن وسایل توجه خاصی داشته باشید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله در خرید اثاثیه منزل این است که لوازم ضروری خانه و آشپزخانه ‌‌ی خود را شناسایی کنید.

 

نکات اساسی درخرید لوازم خانگی در سال 2021

 

مقایسه ‌ی محصولات

 طبق راهنمای خرید لوازم خانگی جامع و کامل شما باید به سراغ آن دسته از وسایل خانگی بروید که وجودشان در زندگی روزمره ضروری است؛ بنابراین، با راهنمای خرید لوازم خانگی و با شناخت درست وسایل ضروری برای منزل، در خرید وسایل و اجناس دقت بیشتری داشته باشید. در میان انواع محصولات لوازم خانگی، تعداد متنوعی از نظر امکانات وجود دارد و نیز برند های مختلفی می توان یافت که این ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. برای داشتن خرید یک کالای مناسب، بهتر است بعد از خواندن راهنمای خرید لوازم خانگی و شناسایی نیاز خود بین محصولات با برند ها و امکانات متفاوت، مقایسه ‌ای انجام دهید.

 

راهنمای خرید لوازم خانگی

 

تناسب سایز لوازم خانگی با فضای منزلتان

توجه به ابعاد لوازم خانگی در هنگام خرید مسئله مهمی به حساب می‌ آید. احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده که مناسب نبودن ابعاد وسایل خریداری شده، دچار مشکل شده‌اید. بخصوص امروزه که در دکوراسیون آشپزخانه فضای توکاری برای قرارگیری وسایل خانه معین شده است. اگر در هنگام خرید لوازم به سایز آن‌ ها توجهی نداشته باشید، قطعاً در چیدمان و قرارگیری وسایل دچار مشکلاتی جدی خواهید شد.

 

ظاهر لوازم خانگی

ظاهر لوازم خانگی یکی از مسائلی است که برای همه ی افراد حائز اهمیت است که باید با دیگر وسایل خانه مطابقت و هم خوانی داشته و فضایی دلنشین و جذاب را به وجود آورد.

 

میزان صدای لوازم خانگی

وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی، آبمیوه‌گیری، جاروبرقی و... زمانی که درحال کاراند، ممکن است صدا داشته باشند. این موضوع ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشد، در نتیجه هنگام انتخاب محصولات، به این موضوع توجه داشته باشید و قبل خرید، از میزان صدایی که توسط این نوع اسباب تولید می‌شود، مطلع شوید. برای آرامش خود و اهل خانه، لوازمی را که سروصدای کمتری دارند انتخاب کنید.

 

نکات اساسی درخرید لوازم خانگی در سال 2021

 

قیمت

حالا آیا همیشه باید به دنبال لوازم خانگی‌ بروزتر و گرانتر برویم؟ مسلماً این‌طور نیست، جدا از مسئله‌ی بودجه و قیمت، لازم نیست همیشه به سراغ خرید لوازمی باشیم که پیشرفته باشند. ببینید برخی از وسایل مانند یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و ... لوازمی هستند که در منزل نسبت به سایر وسایل بیشتر استفاده می‌ شوند و دائمی هستند؛ در نتیجه طبیعی است بودجه ‌ای که صرف خرید این وسایل می‌ شود بیشتر از سایر وسایل از جمله آبمیوه‌گیری یا توستر و... باشد. پس سعی کنید خرید وسایلی که استفاده‌ی بیشتری نسبت به سایر وسایل دارند از برند های ایرانی و خارجی معتبر و با کیفیت خریداری کنید.

ولی نکته ای کوچک که باید بیان شود اگر به دنبال خرید هر وسیله ‌ی خانگی بروید، انواع مختلفی از برند ها، مدل ‌ها و کیفیت‌ های مختلف را پیدا می‌کنید هر چقدر که بخواهید محصولی که خریداری می ‌کنید ظرفیت بیشتر ، تکنولوژی‌ جدیدتر و برند شناخته شده‌ تری داشته باشد، معمولاً قیمت آن ها بالاتر است.

 

قبل از خرید لوازم خانگی برقی دفترچه راهنمای آن را بخوانید

قبل از خرید و انتخاب محصول مورد نظر حتماً نگاهی به دفترچه راهنمای آن داشته باشید و فقط به نام بازرگانی آن توجه نکنید. به این نکته توجه داشته باشید که عملکرد کالاهایی را که قصد خرید آن را دارید را نیز در نظر بگیرید مطمئن باشید که انتخابتان متناسب با نیاز شما باشد و برند و مارک آن ‌ها بعضاً واقعاً مهم نیست. تا اینجای مقاله 9 مورد مهم و تاثیر‌گذار برای انتخاب مناسب و درست محصولات خانگی را با هم بررسی کردیم. حال در دید کلی تر بیاید نگاهی به دسته بندی لوازم خانگی و انواع آنها بیاندازیم و باتوجه به این دسته‌بندی محصولات دارای اولویت را شناسایی و صف خرید خود را تکمیل کنیم.

 

دسته بندی لوازم خانگی

در این قسمت، علاوه بر راهنمای خرید لوازم خانگی جامع و کلی، یک دسته بندی کلی در رابطه با اثاثیه خانه در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و بعداً به سراغ چک لیست هر کدام از اسباب خانه خواهیم رفت.

  • لوازم برقی
  • لوازم حمام و دستشویی
  • لوازم اتاق خواب
  • سایر وسایل
  • لوازم مخصوص پخت و پز
  • لوازم اتاق پذیرایی
  • لوازم اتاق کار
  • لوازم نظم دهنده

 

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

اگرچه خرید هرکدام از وسایل برقی و غیربرقی برای آشپزخانه امری کاملاً سلیقه ‌ای است، اما باید مشتریان عزیز با مطالعه ی راهنمای خرید لوازم خانگی به نکات زیر توجه داشته باشند:

  •  با مطالعه ‌ی موضوعات مرتبط با راهنمای خرید لوازم خانگی دانش خود را در زمینه کیفیت، نوع برند، عملکرد، اندازه، کاربرد و... افزایش دهید تا در نهایت مناسب ‌ترین و بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.
  •  تناسب رنگ وسایل آشپزخانه با رنگ کابینت ‌ها و دکوراسیون آن باعث می‌ شود تا محیط آشپزخانه شما زیباتر به نظر برسد، پس در انتخاب رنگ و وسایل آشپزخانه دقت کنید.
  • برای خرید وسایل آشپزخانه سعی کنید از لوازم بزرگ‌تر شروع کنید و بعداً به دنبال خرید لوازم کوچک ‌تر و جزئی ‌تر بروید.
  •  هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه به مواردی مثل قیمت، رنگ، جنس، میزان مصرف انرژی، حجم کالا، امکانات محصول و خدمات پس از فروش آن توجه نمایید.

 

لیستی از لوازم غیر برقی برای آشپزخانه

 

لوازم ارزان

چاقو و قیچی، کفگیر و ملاقه، ترازو، نمک و ادویه پاش، کاسه و پیاله و ...

لوازم پلاستیکی

مثل سینی، تخته برش، جا قاشقی، آبمیوه‌گیری دستی، ظروف قالب یخ، کاسه میوه، تخته گوشت، سطل زباله، پا سماوری و ...

لوازم پخت ‌و پز

ست کامل قابلمه در جنس‌های چُدن، گرانیت، استیل و... ماهیتابه در ابعاد مختلف و ...

لوازم‌کیک‌وشیرینی‌پزی 

انواع قالب کیک گرانیتی، انواع فرچه و لیسک، قالب ژله سیلیکونی، پلاستیکی یا در مدل‌های قلبی و ستاره‌ای، انواع پیمانه و ...

لوازم مکمل

مثل فندک، زیر ملاقه‌ای، دستگیره، دستکش و دم‌کنی آشپزخانه، انبر سالاد و غذا، ست چاقوی مخصوص آشپزی، خردکن دستی و ...

لوازم نظم دهنده

جاتخم‌مرغی، شلف، سبد نظم‌دهنده یخچال، شلف کشویی یخچال، سبد نگهدارنده دسته‌دار یخچال، نگهدارنده نوشابه و بطری یخچال و ...  

 

حالا بیایید به بخش ‌های دیگر خانه سری بزنیم. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک خانه شیک و جذاب  علاوه بر لیست لوازم خانگی، نیاز دارید تا در چیدمان وسایل خلاقیت نشان دهید.

ضروری‌ترین لوازم برقی برای یک آشپزخانه

غذاساز

برای خردکردن مواد مختلف و درست‌کردن خمیر نان و شیرینی و تهیه سالاد های متنوع

بخارپز یا زودپز

در کمتر از ۲ ساعت می‌ توان انواع غذاهای سالم را با این وسایل آماده کرد.

آرام‌پز

اگر می ‌خواهید غذاها و خوراک‌ های خوشمزه را به‌آرامی و در مدت‌زمان بیشتری بپزید تا کاملاً مغزپخت شوند، به یک آرام‌پز نیاز دارید.

گوشت‌کوب برقی

باورتان نمی ‌شود که این وسیله چقدر مفید است. از خردکردن گوجه ‌های املت تا درست‌کردن اسموتی‌ های حرفه ‌ای می ‌توانید روی آن حساب کنید.

آب جوش کن

برای درست‌کردن سریع چای و قهوه یا استفاده از آب جوش برای پخت غذاها

دستگاه رشته و رنده‌کن

عصای دست شما برای تهیه انواع سالاد های خوشمزه و رنگارنگ

سیر خردکن

برای خردکردن سیر یا دانه‌ های مقوی آجیل کمک حال شماست و از فشار زیاد به دست ‌هایتان برای خردکردن یا له کردن مواد غذایی جلوگیری می ‌کند.

هم‌زن‌کاسه‌داریا ایستاده 

برای هم زدن مواد اولیه پخت کیک، شیرینی و انواع غذاها

 چای‌ساز

اگر شاغل هستید و وقت کافی برای دم کردن چای را ندارید، کافی است یک چای‌ساز بخرید تا در زمان کوتاهی چای را برای شما درست کند.

 

لیست لوازم اتاق پذیرایی

در اینجا علاوه بر چک لیستی از لوازم پذیرایی، نکاتی در رابطه با چیدمان مبلمان را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ ایم:

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد مبلمان را طوری بچینید که امکان ارتباط و گفت‌ و‌گو بین افراد ایجاد شود. به عنوان نمونه صندلی ‌ها را با فاصله از هم طوری بچینید که روبه‌روی هم قرار گرفته باشند. اگر اتاق پذیرایی شما به اندازه ی کافی بزرگ است، برای راحتی بیشتر، آن ها را دو تا دو تا قرار دهید. باید نورپردازی اتاق پذیرایی حالت آرامش بخشی داشته باشد. تلاش کنید نور حالت لایه‌لایه‌ ای را به خود گیرد برای اینکه از رسیدن نور به همه جای خانه مطمئن شوید، منابع نور را طوری قرار دهید که تشکیل یک مثلث را بدهد.

  • ضبط صوت
  • فرش
  • میز تلویزیون
  • میز نهارخوری
  • ست مبلمان
  • رو انداز مبل
  • کوسن مبل تزئینی
  • لوستر پذیرایی
  • آباژور پایه دار
  • بوفه

 

لیست لوازم اتاق خواب

ضمن اینکه لیستی از اسباب اتاق خواب را برای شما قرا داده‌ ایم، نکاتی جالب در رابطه با اتاق خواب کودک و بزرگسالان را برای شما عزیزان جمع‌ آوری کرده ‌ایم. اتاق خواب محل استراحت و آرامش است و مکان جمع ‌آوری انرژی برای روز بعد، این مکان علاوه بر پرداختن به نیاز‌های جسمی و رفع خستگی‌ها باید از لحاظ روحی و ذهنی نیز آدمی را از خستگی خارج کند. لیست وسایل اتاق خواب بزرگسالان با اتاق کودک، اتاق خواب دخترانه و پسرانه باهم تفاوت‌ هایی دارد. در نگاه کلی لوازم ضروری و غیرضروری را یکجا برایتان آورده ‌ایم: 

  • سرویش خواب
  • لوستر اتاق خواب
  • پتو
  • رختخواب
  • رو تختی
  • میز اتو
  • پرده
  • لوستر اتاق خواب
  • آباژور میزی
  • روبالشی
  • خوشخواب
  • مبلمان راحتی
  • کمد لباس
  • لامپ اتاق خواب
  • جا لباسی
  • فرش
  • آینه
  • سرویس خواب

 

در اتاق خواب کودکان سرسره های کوچک و ... که بیشتر با شخصیت‌ های کارتونی، میوه وخوراکی ‌ها طراحی و دیزاین شده ‌اند قرار دهید. این وسایل در روحیه فرزند شما تأثیر زیادی دارد و علاوه بر این ها دکوراسیون اتاق خواب فرزندتان را جذاب و زیبا خواهد کرد.

 

لیست لوازم اتاق کار

یک اتاق کار معمولاً به وسایلی که در ذیل آمده، نیاز است:

  • میزکار
  • کتابخانه
  • شارژر
  • سه راهی
  • صندلی
  • مانیتور
  • چراغ مطالعه

 

لیست لوازم WC و حمام

  • فرچه
  • سطل
  • دمپایی WC و حمام
  • آفتابه
  • اسکاج
  • جارو WC و حمام

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید لوازم خانگی سعی ما بر این بوده است وسایلی را به شما معرفی کنیم که نیاز هر کدبانوی ایرانی در منزل است. هنگام خرید لوازم خانگی حتماً از منابع مختلف استفاده کنید و نظرات افراد مختلف را بررسی کنید. از کسانی که وسیله و برند مورد نظر شما را دارند بپرسید و از تجربه آن‌ ها استفاده کنید. همچنین از شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید و نظرات افراد را در مورد مدل‌ ها و برند‌های مختلف بخوانید. لوازم خانگی به دلیل هزینه‌ های نسبتاً سنگینی که برای آن ‌ها پرداخت می‌ شود، خرید آن‌ ها باید با دقت کافی انجام شود. در نتیجه بهتر است که از خرید ناگهانی پرهیز کنید؛ چرا که ممکن است در دام خریدهای نامناسب بیوفتید! برای جلوگیری از نارضایتی ‌های احتمالی در آینده، خرید وسایل خانگی خود را آگاهانه با دانش قبلی خود و با کمک راهنمای خرید لوازم خانگی انجام دهید و از مراکز معتبر ارائه و فروش اسباب خانگی، تهیه کنید.

همان‌گونه که گفته شد، شما بایستی لیستی از ادوات خانگی مورد نیاز خود را با ویژگی‌ های خاصی که مد نظر دارید، تهیه کنید تا به شما در دستیابی به اولویت ‌ها کمک کند. همه مدل ‌های مختلف موجود را مقایسه کنید و منتظر بمانید تا به آنچه مد نظرتان هست دست یابید. همچنین استفاده از راهنمای خرید لوازم خانگی می تواند اطلاعات متفاوت و کاملی را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا